poniedziałek, 31 maja 2010

Ciasteczka z masłem orzechowym


Drogie Mamy i Tatusiowie - na Dzień Dziecka proponuje pyszne ciasteczka! A wszystkim małym wielbicielom łakoci, życzę, aby Wam kolorowe dni mijały w zapachach Waszych ulubionych słodkości :)
Przepis na te ciasteczka pochodzi ze Złotej Księgi Czekolady i jest drugim przepisem na ciasteczka który wykorzystałam. I po raz drugi po zrobieniu ciasta byłam więcej niż przekonana, że jest ona za luźne, więc podam Wam moje zmienione proporcje.
Nie wiem dlaczego nie wpadałam wcześniej na to, że ciasteczka można robić z masła orzechowego, przecież to rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Ciasteczka są pyszne, kruche - smakują orzechami i czekoladą.
Gorąco polecam - ze specjalną dedykacją dla Agatki i Krzysia!

Składniki:
  • 130 g masła
  • 130 g masła orzechowego
  • 300 g mąki
  • 150 g cukru brązowego demerara
  • 100 g rozdrobnionej czekolady lub płatków czekoladowych
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej lub kilka kropel zapachu waniliowego


Masło utrzeć z cukrem na gładką masę, dodać jajko i dalej ucierać do uzyskania jednolitej konsystencji. Dodać masło orzechowe, wymieszać, a na końcu mąkę wymieszaną z sodą oraz czekoladę. Ciasto powinno stworzyć zwartą kulę.
Włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni. Z ciasta utworzyć kulki wielkości orzecha włoskiego, i spłaszać łyżką (ciastka po zwiększeniu ilości mąki nie powinny się rozlewać).
Piec 8-10 minut na złoty kolor, po wyjęciu z pieca odczekać ok. 10 minut i przestudzić na kratce.


4 komentarze:

  1. masło orzechowe jest dobre do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam orzechowe masło. zawsze szybko znika.. nie wiem czy doczekałoby ciasteczek..:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro ciacha ze specjalną dedykacją dla Krzysia i Agatki, to musiałam je zrobić w pierwszej kolejności. Krzyniu był zachwycony lepieniem kulek z ciasta i spłaszczaniem ich łyżką. Dobrze, że zrobiłam z podwójnej porcji, w przeciwnym razie nie starczyłoby na jutrzejszy harcerski piknik!

    OdpowiedzUsuń

Twoja lista zakupów