czwartek, 14 lutego 2013

Z Zeszytu Mojej Babci


Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zrobienia akcji, w której wykorzystamy przepisy naszych Babć i Dziadków. Startujemy 16 lutego, a.kończymy 16 marca w dniu 90 urodzin Mojego Dziadka :), który to, po śmierci Babci, sam korzystał z Babcinego Zeszytu.


Chciałam, abyście odnaleźli przepisy Waszych Dziadków i zgodnie z ich recepturami ugotowali potrawy dla Was wyjątkowe. Jednak bardziej niż o gotowanie chodzi mi o odkurzenie Waszych Wspomnień. Napiszcie historie związane z danym przepisem, uzasadnienie - dlaczego właśnie ten przepis wybraliście... Zapraszam na wyprawę do Kuchni Waszej Babci.

Jeżeli nie masz bloga, a chcielibyście wziąć dział w akcji, prześlijcie proszę przepis ze zdjęciem na mój adres email. Opublikuje go na moim blogu.. No to... start :)

4 komentarze:

  1. Od razu przychodzą mi do głowy ciastka wyciskane przez maszynkę. Też to "przerabiałyście" w dzieciństwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już znalazłam przepis, mam też maszynkę Babci Łucji, ale nie znalazłam tej końcówki od maszynki... Jakbyś opublikowała u siebie daj znać :)

      Usuń
  2. Dzięki za konstruktywny komentarz. Zupkę na krem z ogórka dodałam, bo jest to przepis, który podobno gotują babcie. Akurat moja mi takiej zupki nie zaserwowała nigdy, więc jak zobaczyłam ją na blogu Domi, byłam zdumiona. Zrobiłam, a na obiad wpadły koleżanki ze studiów. One przepisem w ogóle nie były zaskoczone, bo babcie im taką zupkę robiły latem ze świeżych ogórków z działki. Stąd moje skojarzenie z Twoją akcją. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żurek to klasyka polskiej kuchni. Aż żal byłoby nie podrzucić go do Twojej akcji :))

    Pozdrawiam,
    Rafał

    OdpowiedzUsuń

Twoja lista zakupów