środa, 24 lutego 2010

Sos prawie zielony


Danie z kategorii ukochanych przez wszystkie mamy. Szybkie. Sos robimy w czasie, gdy gotuje się makaron. Nazwałam ten sos prawie zielonym, ponieważ wykorzystałam w nim wszystkie zielone warzywa, które miałam w domu. A że trzeba było jakoś scalić sos, więc dodałam przecier pomidorowy, więc sos wyszedł prawie zielony.
Składniki na trzy porcje - dwóch dorosłych i dziecko, czyli do 250 gramów makaronu.
Przepis bierze udział w akcji Obiady Młodej Mamy - Zima.
Mimo, że posty nie miały być pojedynczymi daniami - to dla naszej rodziny jest to zwyczajnie cały obiad.

Zalety:
Szybki i pożywny obiad.

Składniki:
  • 2 średnie piersi z kurczaka
  • pół poru
  • 3 łodygi selera naciowego
  • ok. 10 oliwek zielonych
  • zielona papryka
  • pół puszki zielonego groszku
  • pół szklanki wody (lub rosołu jeżeli ktoś ma akurat pod ręką)
  • pół słoiczka koncentratu pomidorowego
  • oliwa z oliwek
  • pół łyżeczki zielonej pietruszki (najlepiej zielonej - choć ja dodałam suszoną)
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz do smaku
  • 250 g makaronu - gorąco polecam pełnoziarnisty


Przygotowanie tego dania naprawdę trwa tyle co ugotowanie makaronu. Więc gorąco polecam zacząć od zagotowania wody na makaron i ugotowaniu go zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu (mi pasowały świderki do przepisu - ale robię z każdą formą makaron, która nie spowoduje, że bluza mojego synka będzie w kropki)
Kurczaka kroimy w kostkę i obsmażamy na oliwie z oliwek przez około 10 minut na dość mocnym ogniu. Podczas smażenia dodajemy wyciśnięty czosnek, sól i pieprz.
Wrzucamy pokrojone w paski por, seler naciowy i paprykę. Smażymy chwilkę i zalewamy wodą. Dodajemy natkę pietruszki. Dusimy pod przykryciem kolejne 5 minut (żeby warzywa były chrupkie, jeżeli ktoś woli bardziej miękkie proponuje wydłużyć ten czas). Następnie dodajemy koncentrat, groszek i pokrojone w talarki oliwki.
Odcedzić makaron, przelać zimną wodą, nałożyć na talerze i podawać z sosem.

UWAGI:
- uwaga na oliwki - nie każdy malec je lubi. Proponuje również wypłukać oliwki z soli, żeby potrawa nie była zbyt słona

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoja lista zakupów