środa, 17 marca 2010

Sos grzybowy z serkiem mascaropone


Nie wiem czy juz wspominałam, ale uwielbiam serek mascaropnone. Chyba raz jedyny, kiedy mnie zawiódł to gdy zrobiłam z niech sernik na zimno - nie zgrał mi się smak - jednak zdecydowanie bardziej wolę sernik na zimno z klasycznych serków homogenizowanych.
Ostatnio dzięki przepisowi zamieszczonym na wędzonym łososiu odkryłam jak doskonale smakuje z sosami. I stąd ten sos.
Proponuje ten sos z pyzami, czyli poznańskimi kluskami na parze, na które z pewnością niedługo podam przepis. Te na zdjęciu - dość małe - nabyłam drogą zakupu.

Zalety:
Zaletą sosu na bazie mascaropone wydaje się być łatwość z jaką uzyskujemy pyszną kremową konsystencje.

Składniki:
(porcja dla 4 osób)
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 cebula
  • 15 dag pieczarek
  • 2 łyżki masła
  • 100 g serka mascaropone
  • zielona pietruszka
  • sól, pieprz do smaku
  • 3 łyżki wody
Na maśle zeszklić cebulę pokrojoną w kostkę. Dodać pieczarki pokrojone według uznania. Przyprawić solą i pieprzem do smaku. Wszystko podsmażyć 5 minut. Przełożyć na talerz, na tej samej patelni podsmażyć piersi z kurczaka pokrojone w kostkę do uzyskania miękkości. Dodać pieczarki i 3 łyżki wody i pokrojoną natkę pietruszki. Całość dusić pod przykryciem jeszcze z 5 minut. Gdy woda prawie wyparuje, zmniejszyć ogień na minimum, dodać serek mascaropone i energicznie wymieszać do rozpuszczenia się masy. Sosu nie podgrzewać, żeby tłuszcz się nie oddzielił od serka.
Podawać z makaronem, pyzami, szagówkami (kopytkami). Z jarzynek proponuje czerwoną kapustę lub buraczki, choć nam z brokułami też bardzo smakowało.

Smacznego.

1 komentarz:

  1. żeby nie było że po cichu korzystam z Twojej pracy Agusiu - melduję, że już po raz drugi zaserwuję na obiad sos grzybowy z serkiem mascarpone!

    OdpowiedzUsuń

Twoja lista zakupów