niedziela, 25 kwietnia 2010

Mufiny czekoladowe z wiśniami


Niby tak dużo piekę, a jak miałam polecić dziś coś go popołudniowej kawy lub na majowy piknik to jakoś nie mogłam znaleźć nic ciekawego. U mnie wiosna to czas tortów urodzinowych więc z całą pewnością już niedługo będzie ich całkiem sporo.
Jeżeli jednak chcecie dzisiejsze popołudnie spędzić na trawce polecam kolejny przepis na mufinki - tym razem czekoladowe z wiśniami. Ja miałam wiśnie z syropu i było dość słodko - myślę, że lepszym pomysłem są mrożone - trochę rozkwaszą słodką babeczkę. Przepis pochodzi z mojej mufinkowej książki kucharskiej.

Składniki:
(na 12 babeczek)

  • 125 g masła
  • pół szklanka jogurtu
  • 2 szklanki mąki
  • 2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżki dobrego kakao
  • 2 jajka
  • 150 g cukru
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 100 g wiśni (mrożonych lub z kompotu)


Wymieszać w misce wszystkie sypkie składniki: cukier, mąkę, proszek do pieczenia, sodę i kakao. Tłuszcz rozpuścić z czekoladą. Przestudzoną masę czekoladową wlać razem z rozkłóconym jajkiem do składników sypkich i dokładnie wymieszać.
Na końcu dodać odsączone wiśnie.
Piec ok. 20 minut w temp. 190 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoja lista zakupów